Taggede innlegg tilhenger

Norskbygget og tilpasset Unimog

Løselige samtaler på en messe førte til samarbeid, utvikling og produksjon av spesialtilpasset dumperkasse og dumperhenger til Unimog. Etter en litt tung start som endte i konkurs, er det igjen mulig å få helnorsk dumperpåbygg og -henger til det tyske spesialkjøretøyet.

Zetterbergs og Spartveit samarbeider i Norge

Zetterbergs Industri AB og Spartveit AS har signert en samarbeidsavtale som betyr at Spartveit AS eksklusivt skal markedsføre og selge Zetterbergs produkter på det norske markedet.

Traktorhenger med sikkerhetsfunksjoner

Norwegian Trailer System utvikler og bygger dumperhengere til traktor for bruk i landbruk- og entreprenørmarkedet under merkenavnet TOR. Nå har selskapet lansert flere funksjoner som skal gjøre livet som traktorfører tryggere.

Ny krokløfthenger fra Metsjö

Ivarssons i Metsjö lanserer en ny krokløfthenger, MetaFlex 50-65 Lav. Den nye modellen har en lav konstruksjon med en chassis-høyde ved bytte av rullecontainer på 95 cm.

Metsjö feirer 65 år

Det hele begynte på 1950-tallet, da brødrene Sune og Karl-Uno Ivarsson begynte å bygge om lastebilchassis for landbruksformål i det lille gårdsverkstedet på gården Metsjö.

Spartveit AS satser tungt på lettere hengere og påbygg

Lettere og smartere, men likevel solid konstruert for norsk anleggskjøring. Ferske Spartveit AS vil levere lettere hengere og påbygg til entreprenørers lastebiler. Folkene i selskapet er alt annet enn ferske. De kjenner både kundene og kjøringen godt fra før.

Heftig dumperhenger til store traktorer

Ny dumperhenger til de største traktorene. Tar anleggskjøring med traktor til nye høyder. En gammel kjenning i lastebilhengere står bak.

Tilhenger med bremser spesielt tilpasset hjulgravere

Norsk leverandør mener å ha løst et viktig problem med hjulgravere og tilhengere. Har laget egen oppgradering av bremsesystem som synkroniserer bremsetrykk mellom graver og tilhenger. – Mykere og tryggere oppbremsing, lover Mørk Maskin AS.

Enklere med kopi av vognkort på tilhenger

Det er viktig å ha med vognkort til tralla eller hengeren. Men det kan være litt styrete, og er fort gjort å miste. Nå har Statens vegvesen iverksatt en prøveordning som skal gjøre det enklere å ha med kopi av vognkort, og oppbevare originalen trygt. (Oppdatert: Prøveordning forlenget) 

Skal bygge nye tilhengere i Trøndelag

Et nytt, norsk selskap skal bygge tilhengere. Deriblant maskin- og dumperhengere til entreprenørmarkedet. Hengerne skal bygges i Trøndelag. Sjekk hvem som står bak.

Volvos lille hjulgraver – nå også med tilhenger

Nå kan Volvos lille seks tonns hjulgraver fås med tilhenger. Dette er den aller første, som hadde premiere på Dyrsku´n. Sjekk hva den veier, laster og koster her. 

Lanserer ni-meters lukket henger

Det svenske selskapet Ivarssons i Metsjö lanserer den nye, ni meter lukkede TP3 BOX transporthengeren med side som kan åpnes hydraulisk.

Denne har blitt påkjørt av mobilkran

«Vanlige» tilhengere kan få slike bulker om man rygger på dem med pickupen eller treffer en portstolpe. Ifor Williams bygger hengere med skjermer i Hardox. Denne ble påkjørt av en mobilkran.

Helsveisede tilhengere med bladfjærer

Samarbeid mellom Tysse og nord-irske Nugent Engineering gir ny produktserie: Tysse BL – kraftige, helsveisede hengere med bladfjærer og varmgalvanisert understell.

Beltegående krokhenger

Metsjö kommer nå med en ny, beltegående krokhenger. Tåler drøyt 36 tonn, med 1,2 meters lastehøyde. SVERIGE: Ivarssons i Metsjö […]

Mobilt verksted i én henger

Varme, lys, strøm, luft. Alt står klart i hengeren. Til og med en oppblåsbar verkstedhall har den plass til.

Containertilhenger til pickupen

Nå kan ISO-containere opp til 20 fot fraktes pickup eller varebil. Her er Norges første containertilhenger, en varehenger med Laxo-låser.

Ny hette hindrer dieseltyveri

Dieseltyveri er dyrt. Her er to muligheter til å gjøre livet surere for dieseltyvene. En av dem er helt ny.

Nytt av året

Den ene er utstyrt med årets nyhet. Den andre kunne vært fra 2001. Ser du forskjellen?