Statens vegvesen skal utbedre 5 km vei i Stryn. 24 firmaer stilte på anbudsbefaring.
Taggede innlegg Statens vegvesen
MEF med anbefalinger til Statens vegvesen
MEF mener 13 tiltak vil legge til rette for en best mulig utvikling i Statens vegvesen-markedet i årene fremover.
Droner skal vokte broene
Statens vegvesen skal bruke fjernstyrte droner til å inspisere broer. Det er enklere og raskere enn kraner og klatrere.
280 millioner kroner mer til riksveiene
Av den foreslåtte økningen skal 200 millioner kroner gå til å dekke ekstra utgifter knyttet til skader etter skred, ekstremvær og tunnelbrann på riksveinettet.
Vil se nærmere på f3-kravet
Statens vegvesens seksjon for veiteknologi rydder opp i forvirring om finstoffkrav i knust fjell. Vil helst ha knust asfalt i forkiling. Kan akseptere knust fjell, hvis bare…
Øker kontrollen av tilhengerdrag
Vegvesenet har oppdaget flere tilfeller av alvorlige rustskader og svekkelser på tilhengerdrag og intensiverer nå kontrollen av disse.
Fikk pris for rassikring
Finnmark fylkeskommune er tildelt den prestisjetunge «Vegdirektørens pris for vakre veger 2014» for rassikringsarbeidet på Havøysundveien (FV 889), utført av Odd Mathisen AS fra Alta.
Det meste var «på halv tolv»
Statens vegvesen letter på gardinen i Sørkjosen-saken. Framdriften var ikke det eneste problemet, for å si det mildt.
Største veikontrakt signert
Regionvegsjef Helge Eidsnes og konsernsjef Arne Giske i Veidekke signerte tidenes største veikontrakt for Statens vegvesen.
Flere totalentrepriser i veibygging?
– Hvordan skal totalentreprise-kompetanse utvikles dersom markedet ikke etterspør den?
Flere totalentrepriser kan gi store besparelser
Ny rapport konkluderer med at økt bruk av totalentrepriser i veiprosjekter kan redusere byggetiden og spare samfunnet for 950 millioner kroner på to og et halvt år.
OSSA med nytt tunnelanbud i Sørkjosen
Selskapet som ble sparket fra tunnelprosjektet tidligere i år er billigst i ny anbudsrunde.
Mesta gjør rivejobb for 10 øre
Mens en annen entreprenør vil ha 6,5 millioner for jobben.
Her var det hardest konkurranse i vinter
Oversikten over vinterens veikontrakter er klar. Sjekk hvor det var verst og best.
Å jobbe for utlendinger
Entreprenører som jobber for utenlandsk hovedentreprenør kan ikke forvente at byggherre tar ansvar hvis det går til helvete med HE.
Stor veikontrakt til Veidekke
Den første store kontrakten på prosjektet E134 Damåsen-Saggrenda signert mandag 20. april.
– Har ikke UE-ansvar
Statens vegvesen vil legge større vekt på erfaringer etter OSSA-hendelsen. Men noe ansvar for underentreprenører og leverandører tar de ikke.
– Det blir bedre når kontraktene kommer
Staten flytter ikke en eneste krone for å utnytte ledig kapasitet i et anstrengt marked i Midt-Norge. Men vegdirektør og statsråd tror på bedre tider når kontraktene kommer.
30 år og 1000 mrd for gode riksveier
Investeringskostnadene for riksveinettet er beregnet til 1000 milliarder kroner fram til 2050, melder Statens vegvesen.
Denne må ha vinterdekk
Fra nyttår er kravene til vinterdekk på tunge kjøretøy endret. Alle lastebiler og hengere må ha vinterdekk. Motorredskaper og anleggsbiler er unntatt. […]
De store tallenes tale
Her blir interesserte tyskere presentert for kommende norske kjempeprosjekter. Statens vegvesen og Jernbaneverket ønsket entreprenører og leverandører hjertelig velkommen til kommende kontrakter […]
Skjerper kontrollplikt etter ulykke
En 20 år gammel maskinfører uten papirer døde da en dumper uten godkjenning gikk i elva på Filefjell. Nå pålegger Statens vegvesen […]
Trygt med steinfylling
Tveito Maskin bygget bru over et kronglete, bratt og dypt elveleie. Anleggslederen var lite lysten på å bygge forma […]