Taggede innlegg Statens vegvesen

NCC med asfaltkontrakter for 555 mill. kroner

NCC har så langt i år signert ni asfaltkontrakter med Statens vegvesen og fylkeskommuner. Oppdragene løper over ett år og har en samlet kontraktsverdi på ca. 555 millioner kroner.

Ett år siden første salve på Rogfast

Ett år er gått siden skytebas Eivind Lien i Skanska og daværende Bokn-ordfører, Osmund Våga, trykket på knappen for den første salven i hovedløpene, i det som skal bli verdens lengste og dypeste veitunnel. 

Viktig veiprosjekt i Harstad åpner over ett år før tiden

Statens vegvesen og Anlegg Øst Entreprenør AS fremskynder ferdigstillelsen av det største delprosjektet i Harstadpakken. Prosjektet som egentlig var planlagt åpnet i september 2025, skal nå stå ferdig før skolestart i 2024.

Skal øve på ulykkeshåndtering i Oslofjordtunnelen

Oslofjordtunnelen på E134 stenger fire dager i mars i forbindelse med beredskapsøvelser. Øvelsene må til for at nødetatene skal bli bedre rustet til å håndtere hendelser i tunnelen.

Verdens lengste og dypeste tunnel tar form

Når den undersjøiske E39-tunnelen fra Randaberg til Bokn i Rogaland står ferdig om ca. åtte år, blir den den lengste og dypeste veitunnelen i verden. Det jobbes nå fra tre påhugg og vi ble med byggherren på Randaberg, hvor Implenia/Stangeland driver både opp- og nedover i to løp.

Skal bygge E39 sykkelstamvei i Bergen

Statens vegvesen har signert kontrakt med Vassbakk & Stol for bygging av sykkelstamvei på den drøyt to kilometer lange strekningen fra Bradbenken, via Sandvikstorget, til Glass Knag.

Utbedret E16 skal vise vei for hele landet

Utbedringen av E16 mellom Fagernes og Øylo ble markert 15. januar, med samferdselsministeren til stede. Prosjektet i Valdres danner modell for utvikling av riksveiene i hele landet.

Skrev historie på Helgeland – sikret ny norsk tunnelkompetanse

For første gang i Norge er det drevet veitunnel i løsmasser uten hjelp fra utlandet, ifølge Statens vegvesen. Jobben ble gjort utelukkende med norsk kompetanse, og uten konflikt mellom entreprenør og utbygger.

Røde fluorescerende brøytestikker synes best

Statens vegvesen har testet fluorescerende brøytestikker på E6 over Saltfjellet. Det viser seg at fluorescerende brøytestikker er litt mer synlige enn vanlige røde brøytestikker.