Statens vegvesen har kvalifisert fire aktører til konkurransen om å bygge ny Røldalstunnel på E134 mellom Røldal og Seljestad. Italienske Itinera ble også i denne konkurransen avvist.
Taggede innlegg E134
Seks entreprenører ønsker å bygge E134 Oslofjordforbindelsen
Det er stor interesse for E134 Oslofjordforbindelsen – byggetrinn 2. Nå er listen over entreprenører som vil delta i konkurransen klar.
Lyser ut E134 Oslofjordforbindelsen – byggetrinn 2
Statens vegvesen har kunngjort konkurranse om bygging av E134 Oslofjordforbindelsen – byggetrinn 2.
Ny Røldalstunnel ut på anbud
Statens vegvesen har lyst ut kontrakt for E134 mellom Røldal og Seljestad.
Oslofjordforbindelsen: Planlagt byggestart i 2025
E134 Oslofjordforbindelsen, byggetrinn 2 er omtalt og prioritert i statsbudsjettet for 2024. Det er planlagt oppstart på anskaffelsesprosessen våren 2024.
-En gledens dag for Oslofjordforbindelsen byggetrinn 2
Prosjektleder Anne-Grethe Nordahl i Statens vegvesen var både overrasket og glad da nyheten om oppstartbevilgning til Oslofjordforbindelsen ble kjent.
Dampvasker jord for ugress og fremmede arter før gjenbruk i veianlegg
E134 Oslofjordforbindelsen byggetrinn 2 ønsker å jobbe for bærekraftig gjenbruk av jord som ellers ville blitt kjørt bort og gått tapt.
Flere vil vedlikeholde veiene på Vestlandet
Hele åtte firmaer ønsker å vedlikeholde riksveinettet i tolv kommuner i Nord-Rogaland, Ryfylke, Sunnhordland og Hardanger.
Bertelsen & Garpestad oppgraderer tunneler på Haukelifjell
Egersund-firmaet Bertelsen & Garpestad AS skal oppgradere to tunneler og ett rasoverbygg på E134 på Haukelifjell de neste tre årene, med en totalkostnad på 340 millioner kroner.
7000 slike skal fylle E134-tunneler
På kaia i Holmestrand er første sending med betongelementer til de fire tunnelene på E134 Damåsen-Saggrenda.
En koloss i jern og betong
Hele 3300 tonn betong gikk med da de to 89 meter lange buene på Saggrenda bru, på den nye E134 Damåsen-Saggrenda, ble støpt i helga.
Lys i tunnelen ved Kongsberg
Mandag 18. september var endelig gjennomslag i Moanetunnelen, den første av i alt fire tunneler på prosjektet E134 Damåsen-Saggrenda, som går gjennom Kongsberg.
Saggrenda bru tar form
Den over 300 meter lange og 24 meter høye Saggrenda bru blir et landemerke i den historiske gruvegrenda sørvest for Kongsberg.
Måler bæreevnen på E134
Med spesialutstyr for såkalt platebelastning måles veiunderlagets bæreevne før asfaltering.
E134-kontrakt til Utleiesenteret
Utleiesenteret AS i Drammen skal levere maskiner og utstyr til utbyggingen av den siste parsellen av E134; Trollerudmoen-Saggrenda.
Dobbel milepæl på Kongsberg
Halv million arbeidstimer uten skade med fravær, og to km lang tunnel har kommet halvveis.
Rigger seg til for anleggsstart
Arbeidsfellesskapet Metrostav, HAG Anlegg og Bertelsen og Garpestad klør i fingrene etter å starte siste parsellen av E134 Damåsen-Saggrenda, Trollerudmoen-Saggrenda.
Signerte storkontrakt på Kongsberg
Siste storkontrakt på E134 Damåsen-Saggrenda ble signert 23. november.
Tsjekkisk-norsk arbeidsfellesskap lavest i E134-konkurranse
Et fellestilbud fra Metrostav, Berhelsen og Garpestad og HAG Anlegg var lavest på E134-strekningen Trollerudmoen-Saggrenda i Kongsberg.
Signerte milliardkontrakt på nye E134
Implenia hovedentreprenør for vei- og tunnelprosjekt på E134 gjennom Kongsberg i Buskerud.
Stor veikontrakt til Veidekke
Den første store kontrakten på prosjektet E134 Damåsen-Saggrenda signert mandag 20. april.