Taggede innlegg E134

Fire kvalifisert til bygging av Røldalstunnelen

Statens vegvesen har kvalifisert fire aktører til konkurransen om å bygge ny Røldalstunnel på E134 mellom Røldal og Seljestad. Italienske Itinera ble også i denne konkurransen avvist.

En koloss i jern og betong

Hele 3300 tonn betong gikk med da de to 89 meter lange buene på Saggrenda bru, på den nye E134 Damåsen-Saggrenda, ble støpt i helga. 

Lys i tunnelen ved Kongsberg

Mandag 18. september var endelig gjennomslag i Moanetunnelen, den første av i alt fire tunneler på prosjektet E134 Damåsen-Saggrenda, som går gjennom Kongsberg.

Saggrenda bru tar form

Den over 300 meter lange og 24 meter høye Saggrenda bru blir et landemerke i den historiske gruvegrenda sørvest for Kongsberg.

Måler bæreevnen på E134

Med spesialutstyr for såkalt platebelastning måles veiunderlagets bæreevne før asfaltering.

E134-kontrakt til Utleiesenteret

Utleiesenteret AS i Drammen skal levere maskiner og utstyr til utbyggingen av den siste parsellen av E134; Trollerudmoen-Saggrenda.

Rigger seg til for anleggsstart

Arbeidsfellesskapet Metrostav, HAG Anlegg og Bertelsen og Garpestad klør i fingrene etter å starte siste parsellen av E134 Damåsen-Saggrenda, Trollerudmoen-Saggrenda.