Taggede innlegg Implenia

Første salve på gigantisk Rogfast-kontrakt

Arbeidsfellesskapet Implenia/Stangeland er i gang med å bygge landets mest kompliserte tunnelprosjekt, 250 meter under den lille øya Kvitsøy. Første salve ble utløst mandag 11. november.

Vant den siste store kontrakten på Rogfast

To entreprenørselskaper konkurrerte om den siste store kontrakten på Rogfast. JV Implenia Norge AS/Stangeland Maskin AS leverte lavest konkurransesum og vant dermed prosjektet E02 Kvitsøy.

Ett år siden første salve på Rogfast

Ett år er gått siden skytebas Eivind Lien i Skanska og daværende Bokn-ordfører, Osmund Våga, trykket på knappen for den første salven i hovedløpene, i det som skal bli verdens lengste og dypeste veitunnel. 

Verdens lengste og dypeste tunnel tar form

Når den undersjøiske E39-tunnelen fra Randaberg til Bokn i Rogaland står ferdig om ca. åtte år, blir den den lengste og dypeste veitunnelen i verden. Det jobbes nå fra tre påhugg og vi ble med byggherren på Randaberg, hvor Implenia/Stangeland driver både opp- og nedover i to løp.

I full gang med å drive tunnelene i Lyngdal

Siden oktober har det vært aktivitet på Nye Veiers E39-prosjekt i Lyngdal, hvor Joint Venture Implenia Stangeland frem mot 2025 bygger firefelts motorvei mellom Herdal og Røyskår.

TT Anlegg med på E39-utbygging

TT Anlegg blir en del av storprosjektet E39 Lyngdal øst-Lyngdal vest. Selskapet har inngått en kontrakt med Stangeland verdt 200 millioner kroner.

Signerte E39-kontrakt til 2,9 mrd. kroner

Nye Veier signerte nylig kontrakt med arbeidsfellesskapet Implenia Norge AS og Stangeland Maskin AS for utbygging av ny firefelts E39 gjennom Lyngdal i Agder. Anleggsarbeidene startet forrige uke.

Store jobber betyr mange lærlinger

Implenia har fått en rekke store kontrakter den siste tiden. Nå følger de opp med å ta inn flere lærlinger enn noen gang. Nylig var alle lærlingene samlet ved hovedkontoret på Lysaker.

Lager utslippsfri generator til bygg og anlegg

Implenia og teknologiselskapet Teco 2030 skal lage en ny generator til bruk i bygg og anlegg. Basert på hydrogendrevet brenselscelle, og med vann som eneste utslipp. Hvor mye kraft får de ut av den? Og når skal den stå klar til bruk?

Nye Veier valgte Stangeland og Implenia til E39 Lyngdal

Nye Veier har bestemt seg på E39 gjennom Lyngdal i Agder. Går videre med arbeidsfellesskapet Implenia Norge AS og Stangeland Maskin AS til konkretiseringsfasen for utbygging av ny firefelts vei på strekningen.

Isachsen, Implenia og SVV drar HMS-lasset sammen

Isachsen og Implenia har i arbeidsfellesskapet IMIS etablert en felles sikkerhetskultur med byggherren Statens vegvesen. Der skal alle «dra lasset» sammen. Vil ha like minimumskrav for hele bransjen. – Og verktøy som prater sammen. I dag føres RUH i tre ulike systemer!

Film om prosjektet Eiganes-tunnelen

Den var SVVs største kontrakt på rett over to milliarder. Nå er Implenia og Stangeland ferdig med Eiganes-tunnelen. Nylig hadde de premiere på filmen om prosjektet. 

Cat-maskiner i regjeringskvartalet

Pon Rental og Pon Equipment har overlevert to Cat lastemaskiner til Implenia i regjeringskvartalet.