Arbeidsfellesskapet Implenia/Stangeland er i gang med å bygge landets mest kompliserte tunnelprosjekt, 250 meter under den lille øya Kvitsøy. Første salve ble utløst mandag 11. november.
Taggede innlegg Implenia
Signerte den største kontrakten på Rogfast
Et arbeidsfellesskap mellom Implenia og Stangeland skal bygge E02-kontrakten fra Kvitsøy. Kontraktsummen er på drøyt 6,2 milliarder kroner.
Vant den siste store kontrakten på Rogfast
To entreprenørselskaper konkurrerte om den siste store kontrakten på Rogfast. JV Implenia Norge AS/Stangeland Maskin AS leverte lavest konkurransesum og vant dermed prosjektet E02 Kvitsøy.
Ett år siden første salve på Rogfast
Ett år er gått siden skytebas Eivind Lien i Skanska og daværende Bokn-ordfører, Osmund Våga, trykket på knappen for den første salven i hovedløpene, i det som skal bli verdens lengste og dypeste veitunnel.
Tre entreprenører kjemper om milliardkontrakt på E39
Nye Veier har invitert tre entreprenører til å gi tilbud på byggingen av ny E39 vestover fra Mandalskrysset til Blørstad i Lindesnes kommune. En kontrakt på rundt 2 milliarder kroner.
Verdens lengste og dypeste tunnel tar form
Når den undersjøiske E39-tunnelen fra Randaberg til Bokn i Rogaland står ferdig om ca. åtte år, blir den den lengste og dypeste veitunnelen i verden. Det jobbes nå fra tre påhugg og vi ble med byggherren på Randaberg, hvor Implenia/Stangeland driver både opp- og nedover i to løp.
Implena/Stangeland med Rogfast-kontrakt til 4 mrd.
Den andre av tre store Rogfast-kontrakter ble 6. januar signert av veidirektør Ingrid Dahl Hovland og direktør Audun Aaland i Implenia Norge.
Implenia Norge bestiller brenselcellemoduler for drift av el-maskiner
Implenia Norge har bestilt to FCM400 hydrogenbrenselcellemoduler fra TECO 2030. Den første ordren er verdt 20 millioner kroner.
I full gang med å drive tunnelene i Lyngdal
Siden oktober har det vært aktivitet på Nye Veiers E39-prosjekt i Lyngdal, hvor Joint Venture Implenia Stangeland frem mot 2025 bygger firefelts motorvei mellom Herdal og Røyskår.
Veivesenet går videre med fem Rogfast-entreprenører
Statens vegvesen skal forhandle med fem entreprenører på den første av tre store tunnelkontrakter på Rogfast fra Mekjarvik mot Kvitsø.
TT Anlegg med på E39-utbygging
TT Anlegg blir en del av storprosjektet E39 Lyngdal øst-Lyngdal vest. Selskapet har inngått en kontrakt med Stangeland verdt 200 millioner kroner.
Signerte E39-kontrakt til 2,9 mrd. kroner
Nye Veier signerte nylig kontrakt med arbeidsfellesskapet Implenia Norge AS og Stangeland Maskin AS for utbygging av ny firefelts E39 gjennom Lyngdal i Agder. Anleggsarbeidene startet forrige uke.
Store jobber betyr mange lærlinger
Implenia har fått en rekke store kontrakter den siste tiden. Nå følger de opp med å ta inn flere lærlinger enn noen gang. Nylig var alle lærlingene samlet ved hovedkontoret på Lysaker.
Lager utslippsfri generator til bygg og anlegg
Implenia og teknologiselskapet Teco 2030 skal lage en ny generator til bruk i bygg og anlegg. Basert på hydrogendrevet brenselscelle, og med vann som eneste utslipp. Hvor mye kraft får de ut av den? Og når skal den stå klar til bruk?
Nye Veier valgte Stangeland og Implenia til E39 Lyngdal
Nye Veier har bestemt seg på E39 gjennom Lyngdal i Agder. Går videre med arbeidsfellesskapet Implenia Norge AS og Stangeland Maskin AS til konkretiseringsfasen for utbygging av ny firefelts vei på strekningen.
Førde-entreprenør engasjerer AF som UUE på vindpark i Odalen
Entreprenørservice AS i Førde bygger vindpark i Nord-Odal. Har engasjert AF som UE til vegbygging og grunnarbeider. Implenia er HE på vindkraftprosjektet i Odalen.
Isachsen, Implenia og SVV drar HMS-lasset sammen
Isachsen og Implenia har i arbeidsfellesskapet IMIS etablert en felles sikkerhetskultur med byggherren Statens vegvesen. Der skal alle «dra lasset» sammen. Vil ha like minimumskrav for hele bransjen. – Og verktøy som prater sammen. I dag føres RUH i tre ulike systemer!
Film om prosjektet Eiganes-tunnelen
Den var SVVs største kontrakt på rett over to milliarder. Nå er Implenia og Stangeland ferdig med Eiganes-tunnelen. Nylig hadde de premiere på filmen om prosjektet.
Tre mil grøfter, 100 000 kubikkmeter betong og en million faste kubikkmeter fjell senere…
På forsommeren 2014 startet arbeidene med Eiganestunnelen. Nå er jobben til to milliarder kroner gjort. I går ble overtakelsesprotokollen signert. Her er noen av tallene fra prosjektet.
Signerte milliardkontrakt på nye E134
Implenia hovedentreprenør for vei- og tunnelprosjekt på E134 gjennom Kongsberg i Buskerud.
Komplisert tunnelprosjekt ved Sandvika
Vanskelige grunnforhold gjør at entreprenøren må ty til både jetpæling og sekantpæling i Bjørnegårdtunnelen.
Cat-maskiner i regjeringskvartalet
Pon Rental og Pon Equipment har overlevert to Cat lastemaskiner til Implenia i regjeringskvartalet.