Taggede innlegg driftskontrakt

Fire entreprenører kjemper om prestisjekontrakt

Nå er det klart hvem som går videre til finalefeltet for å drifte riksveiene fra Åsen i Trøndelag til Nordlands grense. Kontrakten er verdt rundt en halv milliard kroner.

Sju konkurrerer om veidriftskontrakt i Gudbrandsdalen

Totalt sju entreprenører har meldt seg på i konkurransen om å drifte riksveiene i Gudbrandsdalen i perioden 2025-2030. Nå skal Statens vegvesen velge tre-fire som går videre til forhandlinger.

Stor interesse for ny veidriftskontrakt i Hedmark

Totalt seks entreprenører har meldt seg på i konkurransen om å drifte riksveiene i Hedmark i perioden 2025-2030. Nå skal Statens vegvesen velge tre til fire som går videre til forhandlinger. 

Bedre kontroll med massene i skjæret

Mählers snø- og grusstopp er en viktig komponent når Steen-Hansen Maskin AS tar sin første store egne driftskontrakt.

Fem vil vedlikeholde trønderske riksveier

Statens vegvesen har lyst ut kontrakt for vedlikehold av riksveier i 2023 og 2024 i Trøndelag. Tre lokale og to riksdekkende entreprenører leverte tilbud innen fristens utløp.

Ikke bare laveste pris ved driftskontrakter

Statens vegvesen inviterer til flere konkurranser om driftskontrakter der klima og miljø vektes i tillegg til pris, og hvor det blir forhandling med flere entreprenører før tildeling.

Veidekke fikk kontrakt etter forhandlinger

For første gang har Statens vegvesen holdt en anbudskonkurranse med forhandlinger for en driftskontrakt. Etter forhandlingsrunder er det klart at Veidekke får oppgaven med å sikre god fremkommelighet og trygge riksveier frem til 2028.

Risa AS skal drifte riksveier i Rogaland og Agder

Jærfirmaet Risa AS skal drifte riksveier i Rogaland sør for Boknafjorden, og over Agder-grensen til Flekkefjord, de neste fem årene. Verdens lengste undersjøiske tunnel er inkludert.

Sæteråsen Maskin går inn i vinteren med to nye driftskontrakter

Tord og Jacob hos Sæteråsen Maskin AS er ekstra spent på denne vinteren. Den lille entreprenøren går inn i første vinter med to nye driftskontrakter i Harstad-området. Traktor og maskin holder de selv, lastebiler skal de leie. Byggherren tar mer av risikoen.