Taggede innlegg Statens vegvesen

Flytende kaianlegg og sjødeponi

Mer enn 10 millioner kubikk stein skal håndteres når byggingen av Norges største tunnelprosjekt, Fellesprosjektet Arna-Stanghelle, starter i 2024. Nå inviteres det til markedsdialog for anskaffelse av midlertidige, flytende kaianlegg.

Byggestart i Harstadpakkens trinn 2

Tirsdag 8. mars markerte ordfører i Harstad, Kari-Anne Opsal, byggestart for det største enkeltprosjektet i Harstadpakken trinn 2. Pakken skal gi alle trafikanter en enklere reisehverdag.

Alvorlig kritikk til myndighetenes arbeid med klimatilpasning

Myndighetene har ikke god nok oversikt over hvor det kan bli mer flom og skred i årene fremover. Konsekvensene kan bli at vi ikke vet hvilke bygninger som må sikres, og at det bygges i utsatte områder hvor det kan bli økt fare for flom eller skred. 

Tana bru i gult og blått for Ukraina

I kveld ble Tana bru i Finnmark lyssatt i de ukrainske farger for å markere solidaritet med Ukraina og motstand mot krigen.

Maratonstøp i snødrev

I mer enn 22 sammenhengene timer gikk det betongbiler i skytteltrafikk mellom Torpo i Hallingdal og Hemsedal med leveranse til brustøpen på Skjøiten.

Veiprosjekter til 200 milliarder

Statens vegvesen la tirsdag frem en plan som omfatter å bruke om lag 200 milliarder kroner i årene 2022-2027. Her kan du se hvor prosjektene kommer.

Fullt gjennomslag for tømmerhengere

Statens vegvesen gir tømmertilhengere som er kjøpt før 1. januar 2022 amnesti fra registreringsplikten. Dermed kan disse kjøres på offentlig vei uten risiko for bøter.

13 000 tonn mindre salt på riksveiene

I fjorårets vintersesong ble det totalt brukt 82 000 tonn salt på riksveiene. Det er en nedgang på 14 prosent fra året før, da det ble brukt 95 000 tonn.