Ja, det kom mye vann fra snøsmelting. Men den egentlige årsaken til raset i Sørkjosen var…
Taggede innlegg Sørkjosen
Bygger seg opp på utleie lengst nord
Her er Finnmarks første Cat 352F i jobb for Skanska på Sørkjosen-tunnelen. Eieren brant seg da OSSA fikk sparken på samme prosjekt. Står på gasellelisten i fylket – for tredje gang.
Det meste var «på halv tolv»
Statens vegvesen letter på gardinen i Sørkjosen-saken. Framdriften var ikke det eneste problemet, for å si det mildt.
Starter etter tre uker i sjøen
Cat-graver ble tatt av ras. Lå under sjøvann i tre uker. Nå har den startet igjen.
OSSA med nytt tunnelanbud i Sørkjosen
Selskapet som ble sparket fra tunnelprosjektet tidligere i år er billigst i ny anbudsrunde.
Å jobbe for utlendinger
Entreprenører som jobber for utenlandsk hovedentreprenør kan ikke forvente at byggherre tar ansvar hvis det går til helvete med HE.
– Har ikke UE-ansvar
Statens vegvesen vil legge større vekt på erfaringer etter OSSA-hendelsen. Men noe ansvar for underentreprenører og leverandører tar de ikke.
– Enorme konsekvenser
Frode Kjellmann hadde investert åtte millioner i nye maskiner for å leie ut til OSSA på E6 Sørkjosen. Han hadde også leveranse av all diesel og smøreolje. Så forsvant kontrakten over natta.
Taper stort på spanske-kræsj
Klasvoll Maskinstasjon AS hadde en kontrakt på 23 millioner med spanske OSSA på tunnel for SVV. Ny graver til 2,5 million var kjøpt og levert. Så sa veivesenet opp kontrakten med spanjolene.