Nye Veier har hatt planer om å gjennomføre hele sju konkurranser til en samlet verdi av 15 mrd. kr i 2022. Denne planen ble laget før den tragiske krigen i Ukraina. Nå utsettes to konkurranser.
Taggede innlegg veikontrakt
Det skulle jaggu bare mangle – men hvorfor så langt?
1) Hvorfor må man til Høyesterett for å få konstatert at kontraktsbestemmelsene faktisk gjelder…?
2) Har ikke forsikringsselskapene interesse av at man beskytter seg mot innbrudd?
Hallo…?
Nye Veier avlyser E39-konkurranse
For få kvalifiserte tilbydere gjør at konkurransen om å bygge ny E39 fra Kristiansand vest til Mandal øst må utlyses på ny.
– Vi blir diskvalifisert fra prosjektene
Veikontraktene blir større – entreprenørene som kan utføre jobben blir færre.
Knalltøff konkurranse om veikontraktene
Mange entreprenører begynner 2016 med ledig kapasitet. MEF har analysert veikontraktene i 2015. Der var det flere tilbydere pr kontrakt enn noen gang. Sjekk hvor mange.
– Joda, kontraktene blir nok store
Helhetlig veibygging MÅ ikke bety store kontrakter. Men det gjør nok det likevel. Nye Veier-sjef Ingrid Dahl Hovland anbefaler entreprenørene å søke sammen.
Største veikontrakt signert
Regionvegsjef Helge Eidsnes og konsernsjef Arne Giske i Veidekke signerte tidenes største veikontrakt for Statens vegvesen.
Hvor er kontrollen?
Jon Sellæg i Røstad Entreprenør AS var underentreprenør for et Alpine Bau. Det tapte han 450 000 på. Men det […]