En rapport fra Riksrevisjonen viser at norske veier ikke blir bedre, til tross for økte bevilgninger. – Vi har advart i årevis, sier MEF-sjef Julie Brodtkorb.
Taggede innlegg etterslep
Kartlegger E136 med ny teknologi
Nye Veier tar laser, kunstig intelligens og 360-kamera i bruk når veiens tilstand skal undersøkes. Det gir bedre beregning av vedlikeholdsetterslepet på blant annet E136 mellom Ålesund og Dombås, ifølge veiselskapet.
Vedlikeholdsetterslepet skal reduseres
– Gjennom fleire tiår har arbeidet med vedlikehald og fornying av transportinfrastrukturen blitt forsømt.
NTP: Forfallet stanset, etterslepet skal fjernes
Økte bevilgninger har stanset forfallet av riksveier, jernbanen og kystens anlegg. Transportetatene vil fjerne etterslepet i planperioden.
30 år og 1000 mrd for gode riksveier
Investeringskostnadene for riksveinettet er beregnet til 1000 milliarder kroner fram til 2050, melder Statens vegvesen.