Krokløft med dumperkasse og maskinflak, til en pickup som trekker 3,5 tonn. Går det an? Jepp. Se bare her.
Det er Weber Stahl – produsenten bak dumperhengeren Muldy – som på Bauma nylig lanserte en krokløfthenger til bruk med biler som trekker 3,5 tonn.
Kommer flere påbygg
I første omgang kommer den med en avtagbar Muldy-kasse. Men det er planer om å lage flere typer påbygg til hengeren.

HENGER: Importør Erik Samuelsen (t.h.) og daglig leder Florian Weber i Weber Stahl med den nye krokløfthengeren. (Foto: Jørn Søderholm)
Deriblant et lite maskinflak og en container. Alt innenfor en totalvekt på 3,5 tonn.
– Jeg tror det vil være et marked for den hjemme, sier Erik Samuelsen.
Importerer Muldy
Han driver selskapet Samuel Miniprosjekt AS, som importerer Muldy-hengerne.
Chassis med avtagbar Muldy-kasse har en egenvekt på 1280 kilo, mens den vanlige Muldy-hengeren veier 900.
Muldy-hengeren har plass til en minigraver på rundt to tonn. Beskjedne ytre mål – 1,28 eller 1,68 cm bredde – gjør at den kan manøvreres inn på trange steder.
Promo-video: