Wiggo Rønningen fra Osen i Åmot fikk markedsteamet fra Hitachi på besøk for ti år siden. Nå har de vært der igjen. Se reklamefilmen med Wiggo i hovedrollen.
![](https://anleggsmaskinen.no/wp-content/uploads/2019/03/hitachi_film4.jpg)
På kjøkkenet holder Wiggo sine morgenmøter med gutta. Da måtte markedsgjengen fra Hitachi opp tidlig for å få med seg det også.
Hitachi har i sin nye kampanje valgt å fokusere på menneskene bak Hitachi maskiner. Eller kundene, som de også kalles.
I sin aller første film er det en norsk kunde ved navn Wiggo Rønningen som er stjernen.
Gjestfri entreprenør
Allerede tilbake i 2009 var markedsteamet fra Hitachi på besøk i Osen i Åmot kommune. Her fikk de møte Wiggo Rønningen, en entusiastisk og svært gjestfri entreprenør i et fantastisk landskap.
– Besøket satte så dype spor i dem at Wiggo var et av de første navnene på Hitachi kunder som dukket opp når byrået skulle bruke kunder i sine nye filmprosjekter, sier Hitachi-importør Nasta AS i en pressemelding.
Resultatet av besøket ble denne reklamefilmen (artikkelen fortsetter under videoen):
Filmen ble spilt inn i løpet av to hele dager i slutten av november i fjor. Alle scenene er filmet på reelle prosjekt i nærområdet som entreprenøren er involvert i.
Møter og prosjekter
![](https://anleggsmaskinen.no/wp-content/uploads/2019/03/hitachi_film2.jpg)
Det er mye som skal klaffe og det ble noen ekstra runder på Wiggo når dronen er i lufta. Men så lenge man liker å kjøre er det jo ikke noe problem.
Dessuten deltok gjengen på daglige morgenmøtene hos entreprenøren, besøkte de fantastiske restaureringsprosjektene til Rønningen og ble invitert med inn på kjøkkenet til ettermiddagskaffen.
– Det er mye jobb bak en slik produksjon. Men når resultatet blir så bra som dette er det verdt alle timene. Og Wiggo og gjengen er en fryd å jobbe med, sier markedsansvarlig Jannike Hansen i Nasta.
Nastas maskinselger for Hedmarksregionen Kai Ronny Løvtjernet kunne ikke vært mer enig.
– Wiggo og gjengen er helt unike. Maken til gjestfrihet og oppvartning skal man lete lenge etter. De er en stor glede å jobbe sammen med. Dette prosjektet har vært veldig spennende. Ble nesten en tåre i øyekroken når jeg så denne filmen gitt, sier han.
Kjøpte to nye maskiner
![](https://anleggsmaskinen.no/wp-content/uploads/2019/03/hitachi_film3.jpg)
Filmteamet slapp også inn i det aller helligste – kontoret. Her er det kona, Elin, som er sjefen. Legg merke til egendesignet gulvflis!
Også «superstjernen» sies å være fornøyd med resultatet.
– Ja, Wiggo har sett den flere ganger allerede, sier kona Elin Rønningen i pressemeldingen fra Nasta.
Poenget med en reklamefilm er vanligvis å få dem som ser den til å ville kjøpe produktet i filmen. Men i dette tilfellet har den fått også hovedrolleinnehaveren ut på kjøper ´n.
– Wiggo sier hvert år at han skal trappe ned. Men han har aldri kjøpt så mange nye maskiner som i år, sier kona Elin i filmen. Historien om det oransje eventyret er ikke slutt ennå i Osen.
Filmen hos Rønningen i Osen er ikke den eneste som kom ut av filmteamets besøk i Norge: De tok også en tur til Fageraas Skogsdrift, som var først ute med Hitachi ZX135 skogsmaskin i serie 6-versjon.