Brødre satser på nettmarked

Thomas (29) og Philip Granvang (24) tar opp kampen mot Finn.no. Lanserer nett-torg for brukte maskiner og nyttekjøretøy.

Det begynte med en travhest i 2009. Familien ble etter hvert kjent i travmiljøet og med gårdsdrift.

– Vi la fort merke til at folk har stor interesse for kjøp og salg av landbruksutstyr. Det ligger mye brukt og brukbart rundt på norske gårder. Vi så snart et behov og ønske for en markedsplass som kan samle folk med landbruksinteresser, sier de to gründer-brødrene.

Annonse

Planlagt i fem år

De siste fem årene har de planlagt det som nå har blitt rubrikkannonsetjenesten Kulmark.no.

– Navnet kommer av «mark» -som både står for marked, og skog og mark/landbruksareal med et «kul» foran, siden tjenesten vår er kul, og navnet klinger godt, både på norsk og utenlandsk, opplyser de to.

Enkelt og billig

Det har vært viktig for dem å lage en markedsplass som er enkel og oversiktlig, billigere og mer skreddersydd, brukervennlig og fleksibel enn andre.

Tjenesten henvender seg til privatpersoner, og små og mellomstore bedrifter som vil kjøpe eller selge utstyr innen disse katgoriene:

  • Tilhengere og andre transportrelaterte varer
  • Skogbruk og maskiner
  • Landbruksmaskiner og utstyr
  • Redskap for vinter og sommer
  • Jakt, fiske og friluftsliv
  • Dyreutstyr og fôr
  • Bil
  • Oppussing
  • Anlegg og maskiner

– En tjeneste som alle kan bruke. Også de som har få eller ingen erfaring med PC-verktøy. Brukervennligheten er i fokus, sier brødrene i en pressemelding.

Gratis annonsering

Fram til 1. februar 2016 er det gratis å annonsere på Kulmark.no.

I tillegg til rubrikkannonser har grunnleggerne lagt opp til en enkel måte å kjøpe bannerannonser, for de som ønsker større synlighet.

– Her er det fokus på det kundene vil kjøre å selge: Nisjeprodukter med fokus på norsk landbruk. Vi er kun oss to ansatte, det er unikt og gir kortere vei til kundene og raskere gjennomføring, sier Thomas og Philip Granvang.