Lavere under taket

Gjerstad presenterer på Vei og Anlegg en helt ny serie skuffer, under betegnelsen «Next Generation».

Endringer

Kenneth Aslaksen i Gjerstad

KONSTRUKTØR: – Kortere avstand mellom innfesting og tannspiss, forklarer konstruktør Kenneth Aslaksen. (Foto: Jørn Søderholm)

Det er to hovedgrep med de nye skuffene:

  1. Innfestingen er bygget ned i skuffetoppen. Det gir kortere avstand mellom innfesting og tannspiss, og dermed større brytekraft.
  2. Bedre stål, med Hardox 500 i stedet for 450. Det gir lavere vekt og større slitestyrke.

Investert

– Ei skuffe er ikke bare ei skuffe. Aldri før har vi investert mer i produktutvikling enn denne gang. Det ligger mye teknologi og erfaring bak våre valg. Vi tror våre nye skuffer vil revolusjonere bransjen, sier daglig leder Tor Kjetilson Moe i Gjerstad.

Annonse

I arbeidet med å utvikle Gjerstads nye serie av graveskuffer «Next Generation» er alle steiner snudd for finne hvordan kvaliteten kan forbedres ytterligere.

Krav

Resultatet har blitt en serie graveskuffer som møter bransjens tøffeste krav til ytelse, levetid og miljø.

– Utviklingen har skjedd i tett samarbeid med Skanska, og nye løsninger er testet ut underveis. Tøffe tester på veianlegg viser at våre nye skuffer tåler mer, jobber bedre og produserer mer pr liter diesel, sier Tor Kjetilson Moe.

Lanseringen av de nye modellene starter under Vei & Anlegg og vil rulles ut over ​de neste 12 månedene.

Gjerstad skuff

Next Generation. (Ill: Gjerstad)