Hitachi Europa og Nord-Afrika har kåret til årets beste forhandler i service. Gjett hvem det ble..? Hint: De har mange flinke folk, og har hovedkontor nær Larvik.
I forrige uke møttes servicesjefer hos Hitachiforhandlere i Europa og Nord-Afrika til en samling på hovedkontoret til Hitachi Construction Machinery Europe (HCME) i Amsterdam.
Kompetanse og resultater i deler og service
Her mottok en stolt delegasjon fra Nasta prisen «Best Service Performance Award 2015».
Prisen deles ut med bakgrunn i kompetanse og resultater innen deler og servicetjenester.
Blir lagt merke til
– Prisen blir lagt svært godt merke til i Hitachifamilien. Sterke forhandlere som Kiesel (Tyskland) og CMD (Israel) denne gangen henvist til andre- og tredjeplass. Dette er rett og slett en anerkjennelse til hele Nasta-organisasjonen, sier administrerende direktør Tom Johansen i Nasta AS.
Hjemme i Norge ble prisen mottatt med stor jubel. Ettermarkedssjef Lasse Kaupang i Nasta har en klar formening om hva som er oppskriften bak suksessen :
- Godt motiverte medarbeidere med høy kompetanse, som er opptatt av kundenes ve og vel.
- En sterk teknisk avdeling som støtter servicemekanikerne i hverdagen.
- Et landsdekkende service apparat i jevn vekst
– Samtidig som vi kan tilby markedets beste serviceavtale, sier Kaupang.
Serviceavtaler på nesten alle
Serviceavtalene er et viktig element i suksessen. Nå for tiden tegnes det serviceavtaler på 85 prosent av nye maskiner som ruller eller belter ut av klargjøringshallen i Larvik.
– Vi har de siste årene bygd opp et serviceavtale system som er basert på prinsippet “det enkle er ofte det beste”. Vi tilbyr i hovedsak serviceavtale med utvidet fullgaranti for nye maskiner. Kunden velger varighet i år eller timer på avtalen. At så mange velger serviceavtale tyder på at kundene har skjønt hvor god serviceavtalen vår er, sier serviceavtaleansvarlig Torstein Strømmen i Nasta.