Wacker Neuson AS har forandret seg. Dette er karene som nå skal sørge for at alt salg og service går gjennom forhandlere. Med ett unntak. – Takk for tålmodigheten og velkommen tilbake, sier «nye» Wacker Neuson.
Wacker Neuson AS har nå gjennomgått den varslede endringen i Norge og er nå over i neste fase.
Fra nå av selges og serves alle Wacker Neuson-maskiner av utvalgte forhandlere i Norge.
Unntaket er de største og viktigste kundene.
Direkte salg til key account
– Key Account-kunder vil fortsatt handle sine maskiner direkte av Wacker Neuson AS. Alt ettermarked vil også for disse utføres av forhandlernettet, sier Roy Hagen i en pressemelding fra Wacker Neuson.
Han er salgssjef, leder for den norske virksomheten og rapporterer nå direkte til WN i Tyskland. Tidligere var Norge organisert under Wacker Neuson i Sverige.
Den norske virksomheten Wacker Neuson AS har fortsatt tilhold på Frogner, nord for Oslo. Forhandlernettet er under utvikling, med mål om å ha det landsdekkende innen kort tid.
Pr i dag finner vi denne forhandlerlista på nettsiden hos Wacker Neuson:
- Skjetne Maskin AS, Ranheim.
- Ze Sam Traktor og Maskin AS, Melhus
- Malleus Maskin AS, Lierstranda, salgspartner i Buskerud
- Vest Assistanse AS, Kokstad (Bergen)
- Bamble Mek. Industri AS, Stathelle, service Telemark/Vestfold
- Multimekanisk AS, Førde, salg Haugalandet i Hordaland
- Mechtronic AS, Sandnes
- Agder Anleggsenter AS, Kristiansand
– Vi skal nå utelukkende støtte opp om forhandlerne. Vi skal sørge for at de har den nødvendige kompetansen og materiellet som skal til for å lykkes, sier Hagen.
Ny organisasjon
Etter omorganiseringen består Wacker Neuson i Norge nå av disse medarbeiderne:
Roy Hagen, salgssjef, leder av den norske virksomheten med rapportering direkte til Tyskland.
Øyvind Ottinsen, regional salgssjef, forhandleransvarlig i region.
Ynge Samuelsen, regional salgssjef, forhandleransvarlig i region.
Stein Åbråten, ansvarlig for store kunder (key account) i hele Norge.
Andrès Moreno, servicesjef, store kunder (key account).
Anders Hagstrøm, servicesjef forhandlere og store kunder (key account).
Trond Midtskog, salg og service support, ordreoppfølging.
– Med denne endringen satser vi alt på at Wacker Neuson igjen skal nå nye høyder. Kunder skal bli fornøyd med både maskinene og ettermarkedet. Takk til alle som har vist oss tålmodighet i fasen vi nå har lagt bak oss. Vi ønsker eksisterende og nye kunder velkommen til nye Wacker Neuson i Norge, sier Roy Hagen i pressemeldingen.