Geomatikk har foretatt en betydelig oppgradering av sin kundeportal. Foruten nytt design og ny landingsside, er det utviklet ny kartfunksjonalitet.
Nytt kartgrensesnitt
Den nye kundeportalen har nytt design, som ifølge en pressemelding fra Geomatikk skal innebære en enklere og mer intuitiv navigering.
Kundeportalen har også fått et nytt kartgrensesnitt, der brukeren får visualisert alle sine kladder, registrerte og behandlede saker. Det er i tillegg mulig å filtrere på ulike elementer, slik at man lettere skal kunne finne frem til aktuelle saker.
Tilpasset innhold
Den nye kundeportalen er basert på brukerens geografiske tilhørighet og atferd, og vil presentere innhold relevant for hver enkelt brukers geografiske område og de tjenestene som benyttes, ifølge Geomatikk.
Kundeportalen
I kundeportalen kan man registrere henvendelser om kabelpåvisning og ledningsdata for planlegging, samt søke om ulike tillatelser fra kommunen knyttet til vei og VA. Det er også mulig å bestille og følge opp oppdrag knyttet til ledningsmåling, terrengmåling og GIS-tjenester.
Den nye kundeportalen har samme URL-adresse som tidligere, brukernavn og passord er som før.