Nasta AS har hatt en skikkelig flying start for nettbutikken de lanserte i vår. Anleggshuset.no har både falt i smak hos eksisterende kunder og skaffet Nasta nye kunder. De har blitt overrasket over at kundene ønsker å prute.
– Det er tydelig at en slik nettside har vært etterlengtet av norske kunder. En betydelig andel av kundene på Anleggshuset er nye kunder, som aldri har handlet av Nasta tidligere. Det er kanskje litt overraskende med så mange nye kundenavn, sier Terje Lastein hos Nasta AS i en pressemelding.
Anleggshuset.no
Anleggshuset.no ble etablert i april 2018, og offisielt lansert på Vei og anlegg i mai. Sortimentet har blitt gradvis utvidet, og utgjør nå i underkant av 400 ulike produkter, fordelt på 20 varekategorier.
Nasta AS sier seg i en pressemelding ekstra fornøyd med mange positive tilbakemeldingene fra de som har gjennomført handler på Anleggshuset.no.
– Hittil har vi forsøkt å følge opp alle kunder i etterkant av handelen for å finne ut hva som var bra og hva som kunne vært bedre. Kundene har hatt lite å sette fingeren på, og er stort sett veldig fornøyde med priser, leveringstid og produktkvalitet, sier Henrik Anholt i den samme pressemeldingen.
Anholt er ansvarlig for utviklingen av nettløsningen.
Vil bli bedre på mobil
Nasta opplyser at de som handler på pc og surfebrett jevnt over er mest fornøyd, mens det fremdeles er rom for forbedringer for mobiltelefonbrukere.
– Eksempelvis har vi hatt som mål at kunder som f.eks. vet at de skal ha «en mekanisk pusseskuffe med S50 feste» enkelt skal kunne huke av for kriteriene «pusseskuff mekanisk» samt «S50» og dermed få opp et begrenset utvalg i stedet for å måtte lete side opp og side ned, opplyser Nasta.
Selv om mye har gått som planlagt har det også dukket opp noen overraskelser underveis.
– Én utfordring vi ikke hadde tatt høyde for var anleggskundenes iboende forventning til å kunne prute, sier Terje Lastein.
Løsningen?
Ferdig prutede nettopriser
– Legge ut alt til ferdig prutede nettopriser, samt å tilby svært gunstige fraktpriser. Dette er mulig fordi administrasjonskostnader hos Nasta blir lave ved bruk av nettløsningen. I ny og ne vil kundene også finne «kampanjevarer», der vi har kjøpt inn store varepartier som selges til svært gunstige priser, sier Lastein.
Eksempel?
– Nå har vi kjøpt inn et betydelig antall 350-liters pusseskuffer fra en kvalitetsleverandør. Skuffene selges med svært lave marginer, og kundene gjør et kupp. Slike «stunt» vil bidra til at kundene blir kjent med Anleggshuset.no på en positiv måte. Og positive erfaringer vil gjøre at Anleggshuset.no kan bygge oppunder vårt 20 år gamle slagord: Fornøyde kunder vender tilbake, sier Lastein.