Wee-Gruppens sponsoravtale med Leif Einar ”Lothepus” Lothe har raskt gitt gode resultater for utstyrsleverandøren.
– Et bedre samarbeid og en bedre timing er det vanskelig å få til, sier medeier i Wee-Gruppen og daglig leder i Wee Marine, Åge Wee i en pressemelding.
Familiefar og entreprenør Leif Einar Lothe (45) fra Utne i Hardanger ble først kjent som den sprengende og syngende Lothepus i serien Fjorden Cowboys på TV2. I høst ble han tilbudt å være ansiktet utad i et sponsorat for utstyrsleverandøren Wee-Gruppen i Førresfjorden i Tysvær – noe TV-personligheten takket ja til.
– Har tatt fullstendig av
– På den tiden var det vanskelig å forestille seg hvilken signering dette skulle bli, forteller Åge Wee.
– Dette har tatt fullstendig av, noe vi spesielt har merket oss etter at Lothe vant ”Farmen Kjendis 2017”. Da gikk han fra å være en vestlandskjendis til å bli en rikskjendis over natten. At interessen for Lothepus har eksplodert merker vi oss både i trafikken på våre nettsider og i våre sosiale medie-kanaler. Det er åpenbart Lothepus-feber i landet for tiden, sier Åge Wee.
Passer inn
Medeier og daglig leder i Wee.no, Rune Wee, forteller at det ikke var Lothes kjendisstatus som vekket interessen i første omgang.
– Lothepus er kjent som en livlig og frittalende vestlending, men bak underholderen Lothepus har vi også en profesjonell og dyktig maskinentreprenør. Han kjenner bransjen og bruker utstyr vi jobber med til daglig. Disse verdiene er viktige og gir sponsoratet troverdighet, sier Rune Wee.
Mer action i vente
Lothepus har et travelt år i vente, og vil jevnlig bli å se på TV fremover. I samarbeidet med Wee-Gruppen er det blant annet planlagt å filme en liten serie for nett der Lothe tar for seg Wee sitt utstyr på en noe ”original” måte. Serien skal vises i Wee-Gruppens SoMe-kanaler og nettsider.
– Som entreprenør passer det bra å samarbeide med en solid utstyrsleverandør som Wee-Gruppen. Jeg gleder meg stort til resten av 2017 og alt som skal skje, sier Leif Einar Lothe.