– For tunge kjøretøy kan tapt fortjeneste være den største kostnaden ved verkstedbesøket, uansett om det er planlagt service eller utbedringer etter uhell.
Det forteller Key Account Manager Arild Rekkset hos Würth Norge AS i en pressemelding fra selskapet.
– Vi har inngått et langsiktig samarbeid med Würth Norge AS fordi vi har gode erfaringer med dem innen kompetanseoverføring og logistikk. Leveringsdyktighet og presisjon er i fokus hos oss, og det er ekstra hyggelig å signere avtale med en leverandør som har samme agenda, sier Stian Bonkerud hos Team Verksted.
Rask vekst
Team Verksted er åpen for alle typer kunder innen tyngre kjøretøy.
– Hos oss vil de oppleve solid kvalitet i alle ledd. Kundens bil skal fort inn og fort ut, og det skal være rett første gang. Da kan vi ikke vi tillate oss å belaste kundene våre med tapt fortjeneste grunnet unødig lange verkstedbesøk. Vi er også opptatt av å skaffe deler fra alternative leverandører, men alltid av original kvalitet. Dette vil være med på å redusere kundens omkostninger uten at det går på bekostning av kvaliteten, forteller Bonkerud.
Teamskolen
– Det er ett år siden samarbeidet begynte å ta form, først med handel av verktøy og verkstedmateriell. For et halvt år siden begynte de første Team Verksted-mekanikerne på kurs, og i april i år ble den langsiktige samarbeidsavtalen med egen Teamskole signert, forteller Rekkset.
– Det er en glede å kunne jobbe med en kompetansesterk bransjeaktør som ser våre utfordringer og leverer løsninger som hjelper oss å nå våre mål. Vi har store ambisjoner på vegne av våre kunder. Vi skal være mekanikere, ikke delebyttere, understreker Bonkerud.
– Det skjer raske endringer i bransjen, og vårt kompetansesenter er til enhver tid oppdatert og tilbyr de kursene som bransjen trenger til riktig tid, fremhever markedskoordinator kurs og kompetanse Lars Petter Løkken hos Würth Norge AS.
Alt på plass
Team Verksted har en rammeavtale på alt av festemateriell, slipepapir, verneutstyr, kjemikalier etc., alt man trenger i det daglige.
– Würth er vår hovedleverandør på logistikken, vi slipper å bruke mye tid og krefter på dette. Würth sørger rett og slett for at alt av forbruksmateriell er på plass, forteller Bonkerud og Rekkset.