Nellemann Machinery utvider samarbeidet med Sveen Landbruksservice for å styrke servicekapasiteten i Innlandet, som er et av landets viktigste landbruksfylker.
Resultatet er raskere responstid, økt tilgjengelighet og et mer lokalt forankret ettermarkedstilbud, ifølge en pressemelding fra Nellemann Machinery Norge.
Kjetil Nilsson, daglig leder for Nellemann Machinery, sier Innlandet er et av landets mest maskinintensive regioner, preget av tung landbruksdrift, skogbruk, entreprenørvirksomhet og kommunalteknikk. Med det utvidede samarbeidet skal Sveen Landbruksservice nå håndtere service, vedlikehold og ettermarkedstjenester på Nellemann Machinerys produktportefølje i fylket.
– Samarbeidet løfter kapasiteten og nærheten til våre kunder i fylket. Sveen Landbruksservice kjenner regionen, maskinene og behovene i området, og har de samme verdiene som oss når det gjelder både kvalitet og presisjon, sier han.
Sterkt lokalt fagmiljø
Sveen Landbruksservice har over flere år bygd seg opp til å bli en solid aktør innen landbruksteknisk servicearbeid. Med andre ord en bedrift som er kjent for høy kompetanse, tilgjengelighet og tett kundekontakt.
– Vi gleder oss til å jobbe tettere med Nellemann Machinery. Med deres produkter og vårt lokale fotavtrykk, kan vi gi kundene et ettermarkedstilbud som både er sterkt og tilgjengelig. For våre kunder handler alt om oppetid og trygghet, sier Cato Sveen i Sveen Landbruksservice.
Komplett oppfølging
Bjørnar Sønsterud, salgsrådgiver i Nellemann Machinery med ansvar for Innlandet, sier samarbeidet med Sveen Landbruksservice er synonymt med komplett oppfølging.
– Når jeg er ute og viser maskiner eller tar imot folk på gården min som jeg bruker for å vise maskinene i praksis, vet jeg at Sveen står klare til å sikre rask service og trygg drift i etterkant. Det gjør terskelen lavere for kundene som vurderer noe nytt. Nå får de både demonstrasjon, rådgivning og et solid lokalt serviceapparat i ryggen.
Trer i kraft umiddelbart
Gjennom avtalen får kunder i Innlandet raskere responstid, enklere tilgang på originaldeler og servicepartner som kjenner regionen og hverdagen i landbruket.
– Sveen Landbruksservice vil levere alt arbeid i tråd med våre krav til kvalitet. Det i kombinasjon med lokal tilstedeværelse gir oss et betydelig løft i regionen. Samarbeidet treer i kraft umiddelbart. Noe som betyr at kunder allerede nå kan kontakte dem for service og deler til maskiner i vår portefølje, avslutter Kjetil Nilsson.

