Wiggo Rønningen fra Osen i Åmot fikk markedsteamet fra Hitachi på besøk for ti år siden. Nå har de vært der igjen. Se reklamefilmen med Wiggo i hovedrollen.
Hitachi har i sin nye kampanje valgt å fokusere på menneskene bak Hitachi maskiner. Eller kundene, som de også kalles.
I sin aller første film er det en norsk kunde ved navn Wiggo Rønningen som er stjernen.
Gjestfri entreprenør
Allerede tilbake i 2009 var markedsteamet fra Hitachi på besøk i Osen i Åmot kommune. Her fikk de møte Wiggo Rønningen, en entusiastisk og svært gjestfri entreprenør i et fantastisk landskap.
– Besøket satte så dype spor i dem at Wiggo var et av de første navnene på Hitachi kunder som dukket opp når byrået skulle bruke kunder i sine nye filmprosjekter, sier Hitachi-importør Nasta AS i en pressemelding.
Resultatet av besøket ble denne reklamefilmen (artikkelen fortsetter under videoen):
Filmen ble spilt inn i løpet av to hele dager i slutten av november i fjor. Alle scenene er filmet på reelle prosjekt i nærområdet som entreprenøren er involvert i.
Møter og prosjekter
Dessuten deltok gjengen på daglige morgenmøtene hos entreprenøren, besøkte de fantastiske restaureringsprosjektene til Rønningen og ble invitert med inn på kjøkkenet til ettermiddagskaffen.
– Det er mye jobb bak en slik produksjon. Men når resultatet blir så bra som dette er det verdt alle timene. Og Wiggo og gjengen er en fryd å jobbe med, sier markedsansvarlig Jannike Hansen i Nasta.
Nastas maskinselger for Hedmarksregionen Kai Ronny Løvtjernet kunne ikke vært mer enig.
– Wiggo og gjengen er helt unike. Maken til gjestfrihet og oppvartning skal man lete lenge etter. De er en stor glede å jobbe sammen med. Dette prosjektet har vært veldig spennende. Ble nesten en tåre i øyekroken når jeg så denne filmen gitt, sier han.
Kjøpte to nye maskiner
Også «superstjernen» sies å være fornøyd med resultatet.
– Ja, Wiggo har sett den flere ganger allerede, sier kona Elin Rønningen i pressemeldingen fra Nasta.
Poenget med en reklamefilm er vanligvis å få dem som ser den til å ville kjøpe produktet i filmen. Men i dette tilfellet har den fått også hovedrolleinnehaveren ut på kjøper ´n.
– Wiggo sier hvert år at han skal trappe ned. Men han har aldri kjøpt så mange nye maskiner som i år, sier kona Elin i filmen. Historien om det oransje eventyret er ikke slutt ennå i Osen.
Filmen hos Rønningen i Osen er ikke den eneste som kom ut av filmteamets besøk i Norge: De tok også en tur til Fageraas Skogsdrift, som var først ute med Hitachi ZX135 skogsmaskin i serie 6-versjon.