Her er Continentals nye superdekk Earthmover straks klar til norsk premiere. Ny serie «intelligente» dekk med innebygget overvåking av trykk og temperatur. Vises første gang i Norge på Arctic Entrepreneur.
GARDERMOEN: Dette er det første eksemplaret Continental EM-Master som vises på norsk jord. Her er det klart til å rulles inn på standen til Continental og Dekkmann på Arctic Entrepreneur, for en premierevisning av Continentals nye dekkserie Earthmover på det norske markedet.
Intelligente dekk
Dekkprodusenten Continental Commercial Specialty Tires (CST) introduserer sin nye Earthmover dekkserie på det norske markedet i 2018.
Nye Earthmover radialdekk er en serie av intet mindre enn intelligente dekk. Hva betyr det?
– De er utstyrt med et integrert system som konstant overvåker trykket og temperaturen i dekket. Informasjonen kan overføres til ContiPressureCheck-systemet i sanntid. Med det intelligente dekket baner vi vei til neste servicenivå, sier Continental i en pressemelding.
Mange krav til et dekk
Dekkserien til leddumpere og hjullastere er Continentals nyeste utvikling av produkter for maskiner som brukes til massetransport. I mange tilfeller på svært variabelt underlag, der maskin og dekk må takle alt fra gjørme til sand og skarpe steiner.
Det skal motstå stikk- og skjæreskader, men også holde i flest mulig timers drift, gi best mulig grep på sleipt underlag og være komfortabelt for føreren.
– Continentals dekk EM-Master et utviklet for å møte kravene vi vet kundene setter til et premium anleggsdekk. Continental EM-Master finnes i utvalgte nøkkeldimensjoner i både E3/L3 og E4/L4 utførelse, sies det i pressemeldingen.
Innebygget sensor
Alle Continental Radial anleggsdekk kommer altså standard med innebygget sensor for overvåkning av lufttrykket.
Med ContinentalPressureCheck kan brukeren med dette nye dekket til enhver tid følge med både på lufttrykk og temperatur i dekket. Ved tap av luft eller for høy temperatur vil systemet varsle med lyd og lys på display, eller også med en SMS til flåteansvarlig.
Du visste kanskje at 10 prosent undertrykk over tid kan ta bort opp til 30 prosent av dekkets levetid? Med store, kostbare dekk blir det fort penger av sånt.