Europas beste i service

Hitachi Europa og Nord-Afrika har kåret til årets beste forhandler i service. Gjett hvem det ble..? Hint: De har mange flinke folk, og har hovedkontor nær Larvik.

I forrige uke møttes servicesjefer hos Hitachiforhandlere i Europa og Nord-Afrika til en samling på hovedkontoret til Hitachi Construction Machinery Europe (HCME) i Amsterdam.

Kompetanse og resultater i deler og service

Her mottok en stolt delegasjon fra Nasta prisen «Best Service Performance Award 2015».

Annonse

Prisen deles ut med bakgrunn i kompetanse og resultater innen deler og servicetjenester.

Blir lagt merke til

– Prisen blir lagt svært godt merke til i Hitachifamilien. Sterke forhandlere som Kiesel (Tyskland) og CMD (Israel) denne gangen henvist til andre- og tredjeplass. Dette er rett og slett en anerkjennelse til hele Nasta-organisasjonen, sier administrerende direktør Tom Johansen i Nasta AS.

Hjemme i Norge ble prisen mottatt med stor jubel. Ettermarkedssjef Lasse Kaupang i Nasta har en klar formening om hva som er oppskriften bak suksessen :

  • Godt motiverte medarbeidere med høy kompetanse, som er opptatt av kundenes ve og vel.
  • En sterk teknisk avdeling som støtter servicemekanikerne i hverdagen.
  • Et landsdekkende service apparat i jevn vekst

– Samtidig som vi kan tilby markedets beste serviceavtale, sier Kaupang.

Serviceavtaler på nesten alle

Serviceavtalene er et viktig element i suksessen. Nå for tiden tegnes det serviceavtaler på 85 prosent av nye maskiner som ruller eller belter ut av klargjøringshallen i Larvik.

– Vi har de siste årene bygd opp et serviceavtale system som er basert på prinsippet “det enkle er ofte det beste”. Vi tilbyr i hovedsak serviceavtale med utvidet fullgaranti for nye maskiner. Kunden velger varighet i år eller timer på avtalen. At så mange velger serviceavtale tyder på at kundene har skjønt hvor god serviceavtalen vår er, sier serviceavtaleansvarlig Torstein Strømmen i Nasta.