Renault flekser nytte-muskler

Renault vil bli sterkere på nyttekjøretøyer, og har bestemt seg for å innta pick-upmarkedet. Dette segmentet står for mer enn en tredjedel av det globale salget av nyttekjøretøyer.

Sør-Amerika

I juni ble den nye, særpregede Renault Duster Oroch lansert. Det er en pick-up beregnet på det søramerikanske markedet.


Nå har Renault gått ut med det de kaller en «lansering» av konseptpickupen Alaskan.
Som konseptbil er det altså mer et forhåndsvarsel om hva som kommer enn en lansering av en konkret bil.

Annonse

Ett tonn

Det blir en pickup med nyttelast omkring et tonn. Motoren arver den fra Master-serien, med en firesylindret diesel med dobbel turbo.

Renault Alaskan

Renault Alaskan

Lansering på ordentlig antydes å skje i midten av 2016, avhengig av marked. Det er altså temmelig i det blå når den kommer til Norge.

Proff-konsept

Samtidig med forhåndsvarselet om Alaskan lanserer Renault også Renault Pro+, et «globalt ekspertkonsept for nyttekjøretøykunder og -brukere».

– Renault Pro+ konseptet skal levere skreddersydde varer og tjenester. Det skal også skape en komplett opplevelse for bedriftskunder, fra annonsering til ettermarkedsservice. Renault Pro+ konkretiserer vårt kundeløfte og inngår i planen om å bli en ledende global aktør på nyttekjøretøymarkedet, sier Renault i sin egen omtale.