Skuespiller Harrison Ford var hovedpersonen i Jeeps reklamefilm under Super Bowl. Reklamen, som ble holdt strengt hemmelig frem til avsløringen under sendingen, viste Ford i den to minutter lange filmen «Owner’s Manual».
Stellantis var den eneste bilprodusenten som sendte reklame under årets Super Bowl (natt til mandag norsk tid), med bidrag fra både Jeep og Ram Trucks.
Jeeps film har den legendariske skuespilleren Harrison Ford i hovedrollen, hvor han reflekterer over at livet, i motsetning til biler, ikke kommer med en bruksanvisning som kan veilede oss i våre valg, skriver bilprodusenten i en pressemelding.
Ford sier i filmen:
– Velg det som gjør deg lykkelig. Mine venner, min familie og mitt arbeid gjør meg lykkelig. Denne Jeepen gjør meg lykkelig … selv om jeg heter Ford. Det er min bruksanvisning. Kom dere ut. Skriv deres egen.
Elektrisk Wagoneer
– Sammen med Harrison Ford og Oscar-nominerte James Mangold jobbet vi tett for å skape en intim film som skiller seg ut med sin stillferdige natur, helt motsatt av hva seerne vanligvis forventer av Super Bowl-reklamer, men i tråd med mange av våre tidligere filmer for arrangementet, sier Olivier Francois, global markedssjef i Stellantis.
Samtidig som Jeep fortsetter å utvide sin portefølje med flerenergiplattformer for deres 4×4-kjøretøy, lanseres merkets første globale helelektriske bil – Jeep Wagoneer S. Modellen vil først tilbys kunder i USA og Canada, og vil, ifølge meldingen, bli lansert i Europa innen første kvartal 2026.

Wagoneer S blir Jeeps første globale helelektriske bil, og blir lansert i Europa innen første kvartal 2026. (Foto: Stellantis)