Arctic Trucks med AT37-ombygging av D-MAX

Arctic Trucks har i mange år bygget om pickupen fra Isuzu i versjonene D-MAX AT33 og AT35. Nå kommer den også i storebror-utgaven D-MAX AT37.

I Arctic Trucks Norges lokaler i Solbergelva ble Isuzu D-MAX AT37 nylig vist frem for første gang, og ifølge selskapet er dette en fullkommen terrengbil, skreddersydd for de mest ekstreme forholdene.

Den omfattende ombyggingen inkluderer 37-tommers dekk, som gir kjøretøyet ekstra bakkeklaring og stabilitet.

Annonse

Stor etterspørsel

For å tilpasse de store hjulene gjennomgår bilen omfattende karosseriarbeid, som skal sikre best mulig ytelse i alle situasjoner.

– Det har vært stor etterspørsel etter en AT37-ombygning fra markedet. Etter to år med planlegging, utvikling og testing, har vi endelig lansert AT37. Vi har måttet utvikle helt ny utveksling i akslingene på AT37. Ved å bytte til lavere giring i akslingene som gir tilsvarende original slutt-utveksling, og resultatet er en bil som opprettholder optimal akselerasjon og trekkraft, sier Ørn Thomsen, styreleder hos Arctic Trucks Norge.

Ekstreme forhold

Med markante hjulbuer og tydelige detaljer skiller Isuzu D-MAX AT37 seg ut i mengden.

– Med en AT-ombygging som denne, vil du kunne utfordre bilen din i noe av det mest krevende terreng. Store hjul gir deg bedre komfort og fremkommelighet du ikke ante var mulig med en bil. Denne ombygningen er for de som søker kjøreopplevelser i ekstreme forhold, sier Ørn Thomsen, styreleder hos Arctic Trucks Norge.

(Foto: Isuzu/Arctic Trucks)

(Foto: Isuzu/Arctic Trucks)

Samarbeidet i mange år

Steinar Dokken er salgssjef i Isuzu Norge, og forteller om stor interesse for den nye ombygningen.

– Isuzu Norge og Arctic Trucks har hatt et godt samarbeid siden 2012, og både vi og forhandlerne er glade for å endelig lansere AT37. Det har vært stor etterspørsel etter lansering, og det er allerede kommet flere bestillinger, sier Dokken.

Arctic Trucks og Isuzu Norge har til sammen levert ut over 1100 ombygde Isuzu D-.

Dette inkluderes i en AT37-ombygning:

  • 37×12.5R17 dekk (AT37)
  • 17×10” aluminiumsfelger
  • Lakkerte skjermbreddere
  • Tilpasning av hjulhus foran og bak
  • Arctic Trucks skvettlapper foran og bak
  • Nye stigtrinn
  • Avtagbart hengerfeste
  • 20 mm heving foran og bak
  • 40 mm karroseriheving
  • Bytte av utveksling i akslinger
  • Kalibrering av speedometer
  • Forstillingskontroll
  • Momentnøkkel til dekkskift
  • Godkjenning hos Biltilsynet