Digit, et fordelsprogram som skal hjelpe anleggsentreprenører å holde redskapen mest mulig i gang, kommer nå i ny drakt.
En røff, tydelig profil som VMT-bransjen (Vann- og miljøteknikk) vil like, og er moderne også i digitale kanaler. Det var bestillingen Digit ga designbyrået Grid branding. Digit-leder Jørgen Baardson mener byrået har truffet godt.
– Folk i bransjen kjenner seg igjen i dette. Vi har videreført det vi må kunne kalle rimelig klassisk fargebruk i bransjen. Samtidig er den nye Digit-profilen tydelig og god. Vi tror den vil bli gjenkjent godt blant våre medlemmer og gjerne formidle også utover dette litt av hva vi som bransje står for, sier Digit-leder Jørgen Baardson i en pressemelding.
Stordriftsfordeler
Digit er, ifølge pressemeldingen, et fordelsprogram for frittstående VMT-entreprenører som skal bidra til forbedret drift, effektivitet og lønnsomhet. Medlemmene får hjelp til rådgivning og utforming av markedsmateriell tilpasset sin bedrift. Det inkluderer logodesign, dekor på kjøretøy og anleggsmaskiner, og støtte til utforming av annonser og kampanjer for sosiale medier eller aviser.
I likhet med for mange andre typer virksomheter, er det særlig én ting som teller: Holde kostbart maskineri i aktivitet. Så lenge maskinene går og jobben blir gjort, er et stort fundament lagt for gode dager. Mange anleggsentreprenører har imidlertid ikke store organisasjoner og ressurser som for eksempel flyselskaper, fabrikker og logistikkvirksomheter, heter det i meldingen.
– Vi forsøker å tilføre stordriftsfordeler til medlemmene våre, inkludert markedsføring, rask levering fra Brødrene Dahl, samt kurs og opplæring, sier Baardson.
Stordriftsfordelene inkluderer rabatter på drivstoff, bransjeprogrammer, bilkjøp, telefoni, forsikring og regnskap.
Tøffere
Selv om opplegget er stort, skiller ikke Digit-organisasjonen seg svært fra medlemsbedriftene, som i hovedsak er graveentreprenører, anleggsgartnere og virksomheter innenfor samferdsel.
– Det er Hilde Siversen Fossing og jeg som utgjør teamet sentralt bak Digit. I tillegg har vi dedikerte Digit-folk som hjelper medlemmene lokalt og naturligvis mye ressurser å trekke på hos Brødrene Dahl, sier Baardson.
– Planen er nå å gjøre den nye profilen bredt synlig overfor medlemmer og VMT-bransjen. Vi skal også gjøre nettsiden vår noen hakk tøffere, sier han.