Med mer enn 150 originale tilbehørsløsninger skal Nye Ranger kunne tilpasses kundens behov. Da er det bra at Ford har gjort plass til ekstra batteri, og at pickupen er forberedt for utstyrsmontering.
Ifølge Ford har selskapet hele tiden vært klar over at nye Ranger sannsynligvis vil bli utstyrt med mye tilbehør. Derfor er det gjort plass til et ekstra batteri under panseret, og lagt opp forberedelse for utstyrsmontering med kabling og eget bryterpanel for å lette monteringen av utstyr som ekstra lys, vinsjer, slepeutstyr og annet.
Brukervennlig
For å sikre at nye Ford Ranger skal være like brukervennlig i fritiden som på jobb, skal Ford ha fått hjelp av dagens pickup-eiere for å utvikle en rekke smarte og praktiske funksjoner. Dette skal, ifølge Ford, gjøre den nye pickupen til den mest brukervennlige Rangeren som noensinne er produsert.
Blant endringene som er gjort på nye Ranger er et stigtrinn rett bak bakhjulene, som skal gi enklere tilgang til det som ligger på lasteplanet, dette er for øvrig belyst. Baklemmen er konstruert for å kunne fungere som arbeidsbenk, og elektrisk uttak på lasteplanet er blant tilvalgene.
Tidlig 2023
Den nye modellen er 50 mm bredere enn den nåværende modellen, og det er nå plass til en standard europall mellom hjulkassene på lasteplanet. Mens det er 1224 mm mellom hjulhusene, har lasteplanet en lengde på mellom 1638 mm og 2305 mm – avhengig av variant.
Fra slutten av 2022 blir det åpnet for bestilling av nye Ranger i Europa. De første bilene vil være klare for kundelevering fra tidlig i 2023.