Tag:

Stangeland

Vant den siste store kontrakten på Rogfast

To entreprenørselskaper konkurrerte om den siste store kontrakten på Rogfast. JV Implenia Norge AS/Stangeland Maskin AS leverte lavest konkurransesum og vant dermed prosjektet E02 Kvitsøy.

Ett år siden første salve på Rogfast

Ett år er gått siden skytebas Eivind Lien i Skanska og daværende Bokn-ordfører, Osmund Våga, trykket på knappen for den første salven i hovedløpene, i det som skal bli verdens lengste og dypeste veitunnel. 

Verdens lengste og dypeste tunnel tar form

Når den undersjøiske E39-tunnelen fra Randaberg til Bokn i Rogaland står ferdig om ca. åtte år, blir den den lengste og dypeste veitunnelen i verden. Det jobbes nå fra tre påhugg og vi ble med byggherren på Randaberg, hvor Implenia/Stangeland driver både opp- og nedover i to løp.

Etablerer en av landets største betongentreprenører

Jærentreprenør og Stangeland Gruppen slår sammen AS Betong, Jærentreprenørs betongavdeling og Jærentreprenør Anlegg, og danner en av de største rene betongentreprenørene i Norge.

K. Volden Transport blir en del av Stangeland Gruppen

Stangeland Gruppen blir medeier i K. Volden Transport AS og styrker satsningen i Sunnhordaland.

Hva med å besøke et museum i høstferien?

TS Museet på Tjelta har en unik samling med gamle traktorer, biler, motorsykler og lastebiler, pluss noen sykler og litt til. Totalt er det over 180 enheter i samlingen som alle er kjørbare, og bare noen minutters kjøretur unna kan du oppleve Stangelands Brøyt-samling.

I full gang med å drive tunnelene i Lyngdal

Siden oktober har det vært aktivitet på Nye Veiers E39-prosjekt i Lyngdal, hvor Joint Venture Implenia Stangeland frem mot 2025 bygger firefelts motorvei mellom Herdal og Røyskår.

Veivesenet går videre med fem Rogfast-entreprenører  

Statens vegvesen skal forhandle med fem entreprenører på den første av tre store tunnelkontrakter på Rogfast fra Mekjarvik mot Kvitsø.