Taggede innlegg pickup

Kraftig el-pickup fra Ford

Prototypen på den nye helelektriske pickupen Ford F-150 trekker en vekt på over 450 tonn.

Ranger Raptor på vei til Norge

Om få uker ankommer de første eksemplarene av Ford Ranger Raptor Norge. Interessen for pickupen er stor, ifølge leverandøren.

Mercedes X-klasse på vintertest

Mercedes-Benz går offensivt inn i pickup-klassen med X-klasse. Vi tok nye X250d med på en ukes prøvetur, i gode vinterforhold på innlandet. Her er rapporten. 

Stjerneinnrykk i pickupklassen

Mercedes-Benz har fylt igjen et gapende hull i modellprogrammet. Pickupen X-klasse er lansert. Med 190 hk og 3,5 tonn hengervekt går rett i krigen mot Amarok, Ranger og Hilux. Under skallet har den teknologi fra en gammel kjenning.

Rekordtur fra Oslo til – nesten – Kautokeino

To karer i en Ford Ranger kjørte kjørte fra Oslo til Kautokeino på én tank diesel. Det kan være ny verdensrekord. Men forbruket er et syltynt strå bedre på en annen langtur-pickup…

Kjører nordover til tanken er tom

Ford tok utfordringen fra Isuzu. Nå er denne på vei nordover. Sjåførene har ikke planer om å stoppe før tanken er tørr.

Texas Ranger med «Full Delta»

Den er bredere, høyere og tøffere i trynet enn en standard Ford Ranger. Med ”Full Delta” får en allerede god pickup et solid løft, bokstavelig talt.

D-Max med facelift og ny motor

Anleggsfavoritten Isuzu D-Max har blitt pusset opp utvendig og innvendig. Ny 164 hk Euro 6 motor uten Adblue.

Sjefen sjøl har fått makeover

Ingen slår Toyota Hilux når det gjelder rykte som anleggsbil. Nå har den kommet i ny versjon. Den er større og mer komfortabel, men det spørs om ikke Toyota har bommet i motorvalg.

Den beste Amaroken

Med V6 har Amarok fått klassens største motor. Bilen har aldri vært så god som dette. Oppdatert: Korrigert om hengervekt.

Sterk og komfortabel anleggsfavoritt

Volkswagen har lastet Amarok med komfortutstyr. En strålende bil til å trekke og laste. Men vær litt forsiktig med møkkete støvler og klær.