Taggede innlegg Nye Veier AS

Nye Veier i motbakke

Det statlige veiselskapet Nye Veier har vært i hardt vær den siste tiden, med negative oppslag i en rekke aviser. Nå slår selskapet tilbake.

Oldtidsfunn ved E6-utbygging

Det går mot nye tider og raskere vei langs Mjøsa og nordover. Men først må minner fra tidligere tider graves frem.

Fire kjemper om E18 Rugtvedt-Dørdal

Av ti interessenter er disse er fire prekvalifisert til å gi tilbud; Hæhre Entreprenør, Veidekke Entreprenør/AF Gruppen, NCC Norge og Acciona Infraestructuras.

Fristilt statlig veitilsyn fra 2017

– Som en del av regjeringens reform av veisektoren fristiller vi Vegtilsynet fra Statens vegvesen og får på plass nye lovbestemmelser som skal styrke tilsynet.

Nye Veier åpnet kontor på Hamar

Utbyggingen av den 43 km lange E6-strekningen Kolomoen-Moelv, med en pris på 8,8 mrd. kroner, er et av norgeshistoriens aller største byggeprosjekter. Da er det greit med et kontor i nærheten.

Svensk styremedlem i Nye Veier AS

– Med valget av Eva Nygren som nytt styremedlem i Nye Veier tilføres styret et viktig nordisk perspektiv når det gjelder kjennskap til ulike styringsmodeller, kontraktsformer og leverandørmarkedet innenfor transportsektoren.

Nye Veier prioriterer fem veistrekninger

Nye Veier AS har vedtatt å bygge ut fem veistrekninger i første fase frem til 2019/2020. Tre av prosjektene påbegynnes umiddelbart.

– For mange avkjørsler

Storbyer i Europa har tre avkjørsler, mens norske småbyer har en hel haug. Det er klart veiene blir dyre!

– Joda, kontraktene blir nok store

Helhetlig veibygging MÅ ikke bety store kontrakter. Men det gjør nok det likevel. Nye Veier-sjef Ingrid Dahl Hovland anbefaler entreprenørene å søke sammen.