Egersund-firmaet Bertelsen & Garpestad AS skal oppgradere to tunneler og ett rasoverbygg på E134 på Haukelifjell de neste tre årene, med en totalkostnad på 340 millioner kroner.
Taggede innlegg E134
7000 slike skal fylle E134-tunneler
På kaia i Holmestrand er første sending med betongelementer til de fire tunnelene på E134 Damåsen-Saggrenda.
En koloss i jern og betong
Hele 3300 tonn betong gikk med da de to 89 meter lange buene på Saggrenda bru, på den nye E134 Damåsen-Saggrenda, ble støpt i helga.
Lys i tunnelen ved Kongsberg
Mandag 18. september var endelig gjennomslag i Moanetunnelen, den første av i alt fire tunneler på prosjektet E134 Damåsen-Saggrenda, som går gjennom Kongsberg.
Saggrenda bru tar form
Den over 300 meter lange og 24 meter høye Saggrenda bru blir et landemerke i den historiske gruvegrenda sørvest for Kongsberg.
Måler bæreevnen på E134
Med spesialutstyr for såkalt platebelastning måles veiunderlagets bæreevne før asfaltering.
E134-kontrakt til Utleiesenteret
Utleiesenteret AS i Drammen skal levere maskiner og utstyr til utbyggingen av den siste parsellen av E134; Trollerudmoen-Saggrenda.
Dobbel milepæl på Kongsberg
Halv million arbeidstimer uten skade med fravær, og to km lang tunnel har kommet halvveis.
Rigger seg til for anleggsstart
Arbeidsfellesskapet Metrostav, HAG Anlegg og Bertelsen og Garpestad klør i fingrene etter å starte siste parsellen av E134 Damåsen-Saggrenda, Trollerudmoen-Saggrenda.
Signerte storkontrakt på Kongsberg
Siste storkontrakt på E134 Damåsen-Saggrenda ble signert 23. november.
Tsjekkisk-norsk arbeidsfellesskap lavest i E134-konkurranse
Et fellestilbud fra Metrostav, Berhelsen og Garpestad og HAG Anlegg var lavest på E134-strekningen Trollerudmoen-Saggrenda i Kongsberg.
Signerte milliardkontrakt på nye E134
Implenia hovedentreprenør for vei- og tunnelprosjekt på E134 gjennom Kongsberg i Buskerud.
Stor veikontrakt til Veidekke
Den første store kontrakten på prosjektet E134 Damåsen-Saggrenda signert mandag 20. april.