Taggede innlegg pickup

Stjerneinnrykk i pickupklassen

Mercedes-Benz har fylt igjen et gapende hull i modellprogrammet. Pickupen X-klasse er lansert. Med 190 hk og 3,5 tonn hengervekt går rett i krigen mot Amarok, Ranger og Hilux. Under skallet har den teknologi fra en gammel kjenning.

Rekordtur fra Oslo til – nesten – Kautokeino

To karer i en Ford Ranger kjørte kjørte fra Oslo til Kautokeino på én tank diesel. Det kan være ny verdensrekord. Men forbruket er et syltynt strå bedre på en annen langtur-pickup…

Kjører nordover til tanken er tom

Ford tok utfordringen fra Isuzu. Nå er denne på vei nordover. Sjåførene har ikke planer om å stoppe før tanken er tørr.

Texas Ranger med «Full Delta»

Den er bredere, høyere og tøffere i trynet enn en standard Ford Ranger. Med ”Full Delta” får en allerede god pickup et solid løft, bokstavelig talt.

D-Max med facelift og ny motor

Anleggsfavoritten Isuzu D-Max har blitt pusset opp utvendig og innvendig. Ny 164 hk Euro 6 motor uten Adblue.

Sjefen sjøl har fått makeover

Ingen slår Toyota Hilux når det gjelder rykte som anleggsbil. Nå har den kommet i ny versjon. Den er større og mer komfortabel, men det spørs om ikke Toyota har bommet i motorvalg.

Den beste Amaroken

Med V6 har Amarok fått klassens største motor. Bilen har aldri vært så god som dette. Oppdatert: Korrigert om hengervekt.

Sterk og komfortabel anleggsfavoritt

Volkswagen har lastet Amarok med komfortutstyr. En strålende bil til å trekke og laste. Men vær litt forsiktig med møkkete støvler og klær.