Nasta satser digitalt – og gir bort hoppetusse til jul

Nasta har styrket markedslaget med Christina Skårhaug Andersen. Feirer slutten på hektisk år med å gi vekk en Weber vibroplate.

LARVIK: Er du mest interessert i vibroplata man kan vinne? Les nederst. Litt informasjon først. 2017 har vært et begivenhetsrikt år for Nasta AS:

Sterk satsing

– Utviklingen og satsningen fremover har påvirket hele organisasjonen. I tillegg til en sterk satsning på salg, med blant annet to nye maskinselgere, er også ettermarkedet betydelig forsterket. I desember ble det for eksempel ansatt serviceleder ved vår avdeling i Tromsø, sier Nasta i en pressemelding.

Det er ingen grunn til å forvente at de skrur ned på tomgang neste år.

– Vi skal og må følge endringstakten som skapes gjennom ny teknologi og digitalisering. Endringer og omstillinger har blitt de viktigste veiene til fremtiden. Kanskje de eneste, sier daglig leder Tom Johansen i pressemeldingen.

Nå har Nasta valgt å styrke også markedsavdelingen. Markedsansvarlig Jannike Vestrum Hansen har fått med markedskoordinator Christina Skårhaug Andersen på laget.

Digitale flater

– Christina har lang fartstid innen trykte og digitale medier, hvor hun har jobbet i alt fra trykkeri til byrå. Hun vet mye om hvordan man lykkes på de digitale flatene, sier Jannike Vestrum Hansen.

Satsing på digital kommunikasjon er et viktig ledd i jobben med å ta vare på på morgendagens kunder og ansatte. Ikke minst hvilke plattformer folk benytter for å innhente informasjon om tjenester og produkter.

Sosiale media

Nasta er tilgjengelig på Facebook, Instagram og LinkedIn, samt at førerklubben har egen hjemmeside og Facebookgruppe.

– Dialog med kunden er viktig. Vi ønsker at dialogen skjer der kunden vil. Om det er på messe, sosiale medier eller ved en av våre avdelinger så skal vi skal legge til rette for at kunden når oss, og får den informasjonen han/ hun ønsker. Med Christina på laget stiller vi sterkere og godt rustet for den digitale fremtiden, sier Hansen.

Andersen begynte i Nasta 1. desember, og har på kort tid lært bedriften å kjenne.

– Nasta er en innovativ bedrift, og nå er tiden inne for å brette opp ermene og sette seg bak rattet på den digitale racerbilen slik at vi i fremtiden kan ligge et hestehode foran våre konkurrenter. Morgendagens maskinførere er de siste av en «millenniumsgenerasjon», sier Christina Skårhaug Andersen.

Millenniumgenerasjonen

– Hva betyr det?

– De vil stille nye krav til hvordan informasjon innhentes og konsumeres. De ønsker å bli opplyst, informert og underholdt på en annen måte en tidligere generasjoner, sier hun.

Kompetansen og erfaringene Nasta har utviklet gjennom en lang historie vil bli videreført til neste generasjon via digitalisering.

– Digitale kanaler skaper verdi for kunden. Både Per på 55 år og Anders på 25 år skal føle seg godt ivaretatt, sier hun.

Siste uka før jul gjør Nasta et stunt på sosiale medier, for å feire et hendelsesrikt år: ”Nasta-nissen” gir bort en Weber Vibroplate til en av selskapets følgere på Facebook.

Trekningen foretas på julaften.