7000 slike skal fylle E134-tunneler

På kaia i Holmestrand er første sending med betongelementer til de fire tunnelene på E134 Damåsen-Saggrenda.

Betongveggene skal kle fire tunneler, seks tunnelløp og samlet åtte kilometer med vegtunneler.

Når siste forsendelse fra Ølen betong på Vestlandet er levert vestfoldbyen på ettersommeren 2018 er det losset 7000 betongelementer til de fire tunnelene.

Fra kaia i Holmestrand fraktes alle 7000 betongelementene til E134-tunnelene på Kongsberg. Transporten videre går på lastebil. (Foto: Kjell Wold).

Fra kaia i Holmestrand fraktes alle 7000 betongelementene til E134-tunnelene på Kongsberg. Transporten videre går på lastebil. (Foto: Kjell Wold).

Starter i januar

Første billast med betongvegger fraktes til Kongsberg via Hvittingfoss og Lågendalen først på nyåret.

– Vi har startet sendingen av tunnelelementer som skal til Kongsbergområdet til mellomlager i Holmestrand. Avhengig av framdrift på E134-prosjektet er siste båtlast planlagt å ankomme Holmestrand i august 2018, sier Geir Arild Søndenå i Ølen Betong AS.