Nytt tilbud med servicebil

Ford gjør som maskinverkstedene. Sender servicebil ut til person- og varebiler.

– Har din bedrift Ford person- eller varebiler? Nå kan du nå få utført service der bilen befinner seg, opplyser Ford Motor Norge AS i en pressemelding.

Første mobile servicetilbud

F.v. Lars Henrik Junker, flåteansvarlig i Ford Norge, Ian Derrick, Servicemarkedsdir. RøhneSelmer, Marius Mortensen, Teknisk Sjef Avis Budget Norge, Fredrik Matheson, Flåtedir. Avis Budget Norge og Ole Grønvold Adm. dir. Avis Budget Skandinavia

Den første servicebilen. F.v. Lars Henrik Junker, flåteansvarlig i Ford Norge, Ian Derrick, Servicemarkedsdir. RøhneSelmer, Marius Mortensen, Teknisk Sjef Avis Budget Norge, Fredrik Matheson, Flåtedir. Avis Budget Norge og Ole Grønvold Adm. dir. Avis Budget Skandinavia. (Foto: Ford Motor Norge)

Det er første gang Ford lanserer et mobilt servicetilbud for person- og varebiler i Norge.

Oslo-forhandleren RøhneSelmer er først ute med tjenesten. Ambisjonen er å ha fem rullende verksteder i Oslo-området i løpet av et år.

– Mange av storkundene våre har etterspurt denne tjenesten. De har ofte problemer med å få logistikken til å gå opp når de skal levere biler til service. I stedet for at kunden må komme til oss kan vi ta servicen på deres arbeidsplass 24 timer i døgnet, sier servicemarkedsdirektør Ian Derrick, i RøhneSelmer.

Transit servicebil

RøhneSelmer har bygd opp en servicebil i nye Ford Transit, den største bilen i Transit-programmet.

Den finnes med et bredt utvalg av modellvarianter, akselavstander, takhøyder og motorer. Det er nettopp denne fleksibiliteten som gjør bilen så godt egnet til dette formålet.

– Ansatte kan gjøre jobben sin

Bilutleiekjempen Avis Budget Norge er første kunde som får prøve tilbudet.

– Det vil helt sikkert lette vår hverdag. Tilbudet gjør at våre ansatte kan gjøre den jobben de er ansatt for og ikke bruke tid og ressurser på biler som skal på service, sier teknisk sjef Marius Mortensen i Avis Budget Norge.

Ford + Würth = Servicebil

Den nye servicebilen er et samarbeidsprosjekt mellom Ford, RøhneSelmer og Würth. Bilen er designet for å være fleksibel, avansert og enkel i bruk.

Bilen bemannes av kompetente Ford-teknikere som kan utføre service og vedlikehold i henhold til Ford sine spesifikasjoner. Dette inkluderer også garantireparasjoner der det er praktisk mulig.

– Det er viktig for Ford å lytte til kunden, tenke nytt og annerledes for å finne gode løsninger. Rullende verkstedtjenester vil koste litt mer, men samtidig kan kundene bruke tiden sin på andre ting enn å levere og hente biler på service, sier servicemarkedsdirektør Marius Revhaug i Ford Motor Norge.

Hvis servicetilbudet blir den suksessen Ford håper bil vil konseptet også kopieres i de andre storbyene i Norge.